ساعت کاری هر روز هفته از  9 الی  18 ،مناطق کاری 1تا8و22

شستشوی پرده توری

شستشوی پرده توری با دست یا خشکشویی

یکی از جذاب ترین نوع پرده ها برای سلیقه ایرانی پرده های توری و خیلی از ما ها ممکنه تو خونه هامون این از این پرده استفاده کنید علاوه بر جذابیت و زیبایی مزیت ورود نور به خونه رو هم برای ما به ارمغان میاره

به همین دلیل پرده های توری به یکی از محبوب ترین پردههای تبدیل بشه که هر ایرانی به خاطر تو خونه اش داشته باشه در ضمن این نوع پرده ها برای خارجی ها هم جذابه و با اسم vintage از این استفاده می کنند

در این مقاله قراره نحوه شستن پرده های توری تو خونه رو یاد بگیریم که معمولاً با ماشین لباسشویی انجام میشه اما ما قراره طرز شست و شوی این پرده با دست رو هم برای شما آموزش بدم پس تا آخر این مطلب با ما همراه باشید

فهرست مطالب:

  • آموزش شستشوی پردهای توری
  • روش مناسب شستن پرده توری
  • شستشوی پرده توری با ماشین لباسشویی
  • شستن پرده توری با دست
  • خشکشویی پرده توری

مطلب پیشنهادی: خشکشویی پرده زبرا

آموزش شستشوی پردهای توری

قبل از هر چیزی مهم و تصمیم بگیریم که پرده های توریه خونمون رو قراره با دست بشوریم یا با ماشین لباسشویی

جواب در اکثر اوقات خیلی سال است چون معمولاً همه انتخاب می کنند که پرده ها را با ماشین لباسشویی بشورند اما ما قراره تفاوت های بین این دو تا روش رو با هم بررسی کنیم تا بعد بتوانید راحت تر انتخاب کنید کنید که با کدام روش پرده های خانه تان را بشورید

شستن پرده توری با دست یا ماشین لباسشویی

شستشوی پرده توری با ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی را در خانه ما قرار دادیم که با آن بتوانید انواع لباس ها و پرده ها را بشوریم اما گاهی اوقات به خاطر جنس اون چیزی که میخوای بشوریم مجبور میشیم این که قبل از شستن با ماشین لباسشویی کمی تامل کنیم

جنس پرده از چیست؟

معمولاً پرده های توری بسیار نازک و سبک هستند به همین دلیل دیر چروک می‌شوند.جنس پردهای توری میتواند از پلی استر،پنبه یا کتان باشد

معمولاً پرده های توری را میتوان در ماشین لباسشویی شست ماشین‌های لباسشویی برنامه مخصوص این نوع شستشو را دارد که در ادامه به آن می پردازیم اما گاهی اوقات ماشین لباسشویی در دسترس نیست و ممکن است جنس و طرح پرده مان بسیار ظریف و خاص بوده برای شستن پرده باید با دست اقدام کنیم و یا آن را به خشکشویی بسپاریم

در ادامه مطلب ابتدا روش شستن پردهای توری با انواع ماشین های لباسشویی رو بررسی می کنیم و بعد به سراغ شستشوی پرده با دست می آید و در انتها نحوه ثبت سفارش خشکشویی پرده توری در واشلین را به شما آموزش می دهیم

شستشوی پرده توری با ماشین لباسشویی

شستن پرده توری در ماشین لباسشویی

پارچه توری در قالب هر نوع منسوجاتی که استفاده شود؛ نسبت به دیگر پارچه ها آسیب پذیرتر است. از این رو برای آنکه بعد از شستن پردها در ماشین لباسشویی، آنرا تمیز و سالم از ماشین خرج کنید، باید نکاتی را حین شستشو رعایت کنید. این نکات به شرح زیر است:

گرفتن گرد و غبار

تمیزی درست پرده تنها شامل انتقال آن به ماشین لباسشویی نمی شود؛ بلکه برای شستن اصولی باید نکات زیادی را رعایت کنیم. یکی از این نکات زدودن گرد و غبار سطحی پرده است. در این روش پرده را در محیط باز چند تکان محکم می دهیم که گرد و غبار آن از بین برود.

پاک کردن لکه

اگر پرده لکه ای دارد؛ بهتر است که قبل از آنکه پرده را در ماشین لباسشویی قرار دهید؛ آن را لکه گیر ی کنید. این لکه گیری ممکن است که با جوش شیرین، سرکه یا محلول های شیمیایی انجام شود.

البته نکته ای که در هنگام لکه گیری باید رعایت کنید؛ آن است که از محلول هایی با غلظت بالا استفاده نشود. زیرا این محلول ها ممکن است که به رنگ و بافت پارچه آسیب برساند.

شستشو با دور پایین

دور کم ماشین لباسشویی به معنی فشار کم تر به پرده یا لباس است که درون ماشین لباسشویی قرار دارد. از آنجا که پرده توری جنسی ظریف دارد؛ پیشنهاد می دهیم که آن را با تعداد دور کم تر بشویید. چنان که حین شستشو دچار آسیب نشود.

مواد شوینده مناسب

از سوالات دیگر در رابطه با شستن پرده با لباسشویی باید به چگونگی انتخاب محلول مناسب برای آن اشاره شود. بنابراین باید محلولی را انتخاب کنید که به لطافت پرده شما کمک کند. به طور معمول محلول هایی که غلظت متوسط دارند؛ نه تنها آلودگی را به طور کامل از سطح پرده پاک می کنند؛ بلکه لطافت پرده را نیز افزایش می دهند.

مایع نرم کننده

اگر به دنبال لطافت بیشتر برای پردهای توری خود هستید؛ استفاده از مایع نرم کننده در ماشین لباسشویی را فراموش نکنید. چرا که مایع نرم کنده برای شستن پرده توری با لباسشویی گزینه مناسبی به حساب می آید. به طوری که در کنار لطافت پرده بوی مطلوبی را نیز به آن خواهد بخشید.

نحوه خشک کردن

بعد از آنکه پرده توری را با دور کم و محلول مناس؛ شستید، نوبت به خشک کردن آن می رسد. اولین نکته برای خشک کردن پرده تور، این است که آن را خیلی زود از لباسشویی خارج کنید. بنابراین بهتر است که بلافاصله بعد از صدای آژیر پایان کار ماشین لباسشویی پرده را با دقت از ماشین درآورید.

نکته جالبی که اطلاع از آن خالی از لطف نیست؛ آن است که قرارگیری پرده در مقابل نور مستقیم خورشید سبب درخشندگی بیشتر پرده می شود. از این رو پرده را مقابل نور خورشید قرار دهید؛ اما نباید نور خورشید پرده توری را خشک کند.

بنابراین زمانی که پرده هنوز کمی رطوبت دارد؛ آن را از نور مستقیم خورشید دور کنید. چرا که برای اتوکشی بهتر وجود کمی رطوبت در پرده توری الزامی است.  همانطور که می دانید؛ اتوکشی نیز مرحله ای از خشک کردن بعد از شستن پرده توری در ماشین لباسشویی است. از این رو در ادامه توضیحاتی را در رابطه با نحوه اتوکشی ارائه می دهیم.

اتوکشی پرده توری

ابتدا درجه اتو را کم کنید؛ چرا که پرده توری ضخامت و استقامت کم تری نسبت به دیگر پرده ها دارد. سپس با یک دست پرده را کمی بکشید و با دست دیگر اتو را هدایت کنید. دقت داشته باشید که حتی بعد از اتمام اتوکشی نیز رطوبت پرده باید حفظ شود. زیرا این موضوع به ایستایی بهتر آن بعد از نصب کمک می کند.

شستن پرده توری با دست را چگونه انجام دهیم؟ اغلب شستن پرده توری برای افراد آسان به نظر می رسد؛ از این رو اهمیتی به چگونگی شستن آن نمی دهند. این گونه افراد در نهایت شاهد مشکلات ایجاد شده در پرده هستند. بدین ترتیب اگر قصد دارید خود پرده توریتان را بشویید، پیشنهاد می دهیم به نکات مهمی که در ادامه مقاله شرح می دهیم، توجه کنید.

شستن پردهای توری با دست

شستن پرده توری با دست
بهترین روش شستشوی پرده توری در خشکشویی

اگر می خواهید  پردهای توری خود را همیشه نو نگه دارید، آن را با دست بشویید. از آنجا که در شستشوی دستی فشار وارد شده به پرده تحت کنترل شما است، می دانید که کدام قسمت پرده نیاز به فشار بیشتری دارد و کدام قسمت آن به دلیل ظرافت بیشتر نیاز به فشار کمتری خواهد داشت. در ادامه نکات شستن پرده توری با دست را به صورت اختصاصی بیان خواهیم کرد. از این رو توجه شما را به ادامه مطلب جلب می کنیم.

 

قرار دادن پرده در آب

برای این منظور ابتدا، تشتی را با ابعاد مناسب پرده در نظر بگیرید. سپس آن را پر از آب سرد کنید؛ اگر روی زیبایی و سلامت پرده خود حساس هستید، از شستن پرده با آب سرد غافل نشوید.

بعد از آن، محلول شستشو را در آب ریخته و کاملا حل کنید، با رعایت این نکته بعد از شستشو لک یا سفیدک ناشی از محلول شستشو را روی سطح پرده نخواهید دید.

اکنون نوبت گذاشتن پرده در تشت آب است. اگر می خواهید به بهترین شکل ممکن پرده توریتان را بشویید، پرده را به مدت ۱ الی ۲ ساعت در تشت آب رها کنید. اتفاقی که برای آلودگی های پرده در این ساعات می افتد، فوق العاده است.

قرار دادن پرده در آب نه تنها روند شستن پردهای توری با دست را برای شما آسان می کند، بلکه باعث تمیزی بسیار بیشتر نیز می شود.

شستن پرده توری با دست

محلول مناسب

انتخاب محلول مناسب از دو جهت اهمیت دارد؛ اول به دلیل تمیزی خوب پرده و دلیل دوم مربوط به حفظ بافت و رنگ پرده است. در واقع اگر محلولی انتخابی شما غلظت زیادی داشته باشد، ممکن است پرده شما را خوب تمیز کند، اما در کنار این تمیزی امکان آسیب به بافت و رنگ پرده نیز وجود دارد.

پیشنهاد می دهیم برای شستن پرده توری با دست، از محلولی با غلظت متوسط استفاده کنید و اگر به دنبال تمیزی بیشتر هستید، در کنار آن از جوش شیرین نیز بهره ببرید. با رعایت این قانون نه تنها به بهترین شکل ممکن پرده توری را شسته اید، بلکه پرده درست مانند روز اول برق خواهد زد.

چنگ زدن پرده توری، درست است؟

بسیار دیده ایم و دیده اید که افراد در شستشوی دستی، لباس یا منسوجات را بدون توجه به جنس آن ها چنگ می زنند. آن ها با انجام این عمل تصورشان بر این است که لباس، پرده یا هر نوع منسوجات دیگر، بدین صورت تمیز تر می شوند. درحالی که چنگ زدن بعضی از جنس ها باعث خرابی آن ها می شود؛ پردهای توری نیز از این جنس پارچه ها است. از این رو پیشنهاد می دهیم، در نحوه شستن پرده توری با دست، از چنگ زدن پرهیز کنید.

به جای چنگ زدن، بهتر است آن را فشار دهید؛ همچنین در کنار فشار وارده، چندین بارآب تشت را تعویض کنید. بعد از شستشوی کامل، باید تمام کف پرده را با آب روان و چلاندن درست، از درون پرده خارج کنید. بدین صورت، شستشوی پرده توری شما با نهایت دقت و سلامت پرده، به پایان رسیده است.

مرحله آخر

شستن پرده توری با دست

خشک کردن درست، خود باعث درخشندگی پرده می شود. شاید این موضوع برایتان جالب باشد که قرار گرفتن پرده های توری در مقابل نور خورشید، به درخشندگی پرده کمک بسیاری می کند. از این رو پیشنهاد می دهیم، مدتی پرده را در مقابل نور آفتاب قرار دهید؛ اما اجازه ندهید که پرده در زیر نور آفتاب کاملا خشک شود.

اگر پرده توری شما چروک پذیر است، هنگامی که پرده هنوز رطوبت دارد آن را اتو کنید. دقت داشته باشید که پرده تان آسیب پذیر است، بدین جهت اتوکشی را با درجه کم  انجام دهید.

رطوبت پرده باید به قدری باشد که حتی بعد از اتوکشی نیز، مقداری مرطوب باشد؛ چرا که برای داشتن بهترین نما از پرده، باید آن را به همراه کمی نم، نصب کنید. نکات گفته شده، بهترین راه های خشک کرده پرده بعد از شستن پرده با دست است. از این رو گفته های این قسمت را برای داشتن خانه ای زیبا به خاطر بسپارید.

مراقبت از پرده توری

جدا از نحوه شستن پرده توری، در هنگام استفاده از آن نیز باید مراقبت های روزانه و هفتگی از پرده صورت بگیرد. این مراقب ها نظیر کشیدن جاروبرقی، تکاندن آرام پرده، و مرتب کردن گیره های آن است. دقت داشته باشید که مراقب های روزانه و هفتگی، نه تنها در حین استفاده امکان داشتن پرده ای زیباتر و تمیز تر را به شما می دهد، بلکه سبب شستشوی راحت تر آن نیز می شود.

خشکشویی پرده توری

ظرافت پرده های توری باعث شده تا نگهداری از آن ها دشوار شود. اگر مایل هستید که پرده های توری خانه شما سال های سال سالم بمانند و عین روز اول بدرخشند، باید شستشوی آن ها را به خشکشویی بسپارید. بهره گیری از خشکشویی واش لین به شما امکان می دهد که پرده های ظریفتان کدر نشوند و درخشان بمانند

آشنایی با خشکشویی های مکانیزه و جدیدترین تجهیزات در خشکشویی ها

بهترین روش شستشوی پرده توری: خشکشویی

پرده های توری به دلیل ظرافت و نازکی که دارند، مانعی برای عبور نور آفتاب و روشنی اتاق خواب ها و خانه نیستند؛ به همین علت طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده اند.

اغلب در کنار پنجره ها لوازمی نظیر بخاری، شومینه، شوفاژ قرار دارد. همچنین در آشپزخانه، پنجره ها در کنار اجاق گاز ساخته می شوند. همین امر باعث می شود تا پرده های توری خانه شما سیاه و کدر شوند و دوده را به خود جذب کنند. بنابراین در سال حداقل دوبار به خشکشویی پرده توری نیاز است.

حال این سوال در ذهن شما مطرح می شود که چرا خشکشویی؟

مراکز خشکشویی با بهره گیری از محلول های غیر اسیدی و بدون استفاده از آب به تمیزی پرده های توری می پردازند. در این روش الیاف پارچه حفظ می شود و آهار این نوع پرده ها از بین نمی رود.

در ادامه به شما می گوییم که خشکشویی پرده توری چطور است

در قسمت قبلی بیان کردیم که دوده و گرد و غبار ناشی از بخاری، شومینه و درز پنجره ها باعث کدری پرده میشود. خشکشویی پرده توری این امکان را به شما می دهد که از چرک مرد شدن پرده در روش شستشوی خانگی جلوگیری شود.

در خشکشویی همانطور که از نام آن مشخص است از آب استفاده نمی کنند. محلول شوینده مورد استفاده، پرکلرواتیلن است. این محلول باعث می شود که در اثر برخورد با آب، آلودگی به بافت پرده شما نفوذ نکند و آهار خود را از دست ندهد.

خدمات خشکشویی های مدرن شامل شستن چه البسه ای می شود؟

رفع لکه در خشکشویی پرده توری

پرده های آشپزخانه نزدیک به اجاق گاز قرار دارند. پخت و پز مدارم، پرده ها را چرب و آلوده کرده و دوده های ریز شعله گاز و روغن را به خود جذب می کند. رفع لکه های روغن از روی پرده در خانه امکان پذیر نیست و باعث آسیب رسانی بیشتر به الیاف پارچه می شود.

ماده سکاپور برای لکه زدایی از جمله لکه های روغن و چربی در خشکشویی استفاده می شود. پس اگر پرده توری شما لکه های چربی را به خود جذب کرده است، دیگر نگران تمیزی آن نباشید!

در خشکشویی پرده برای رفع لکه های چربی، ابتدا با مقداری پنبه، روغن اضافی را از روی پرده برمی دارند، سپس آن ها را وارد دستگاه می کنند و مقداری ماده سکاپور به همراه محلول پرکلرواتیلن را داخل دستگاه می ریزند. در نهایت پرده های خانه شما به درخشندگی و لطافت روز اول می شوند!

شستن تخصصی پرده های توری

خدمات خشکشویی اینترنتی چگونه انجام می شود و شامل چیست؟

پرده های توری دارای طیف زیبایی از رنگ ها هستند که زیبایی وصف ناپذیری را به خانه می دهند. اما باید دقت داشته باشید که اگر روش شستشوی آن ها را ندانید، به راحتی به پرده توری خود آسیب می زنید.

در صورتی که مایل هستید بعد از شستشو، پرده های شما چرک مرده نشوند، آهار خود را از دست ندهند، کدر نشوند و مانند روز اول درخشان و براق باقی بمانند بهتر است تمیزی آن ها را به خشکشویی بسپارید.

مرکز خشکشویی واش لین به صورت آنلاین و تلفنی، سفارش پرده شویی شما را دریافت می کند و بدون اینکه دیگر دغدغه ای داشته باشید، پرده های توری، حریر یا هر جنس دیگری از پرده را به دقت و با بهره گیری از بهترین دستگاه ها و نیروی ماهر به کیفیت روز اول به شما تحویل می دهند.

نکته مهمی که وجود دارد این است که پرده های توری در برخورد با آب به سرعت چروک می شوند! در خشکشویی پرده توری این مشکل حل شده است زیرا این فرآیند شستشو بدون استفاده از آب است و مانع چروکیدگی پرده می شود.

همچنین برای شستشوی پرده های توری آستردار، بهتر است آن ها را به خشکشویی بسپارید! این نوع پرده ها بسیار حساس هستند و نیاز به شستشوی تخصصی با استفاده از مواد شوینده مخصوص دارند و در شستشوی خانگی آسیب می بینند.

 

 

 

 

بهزاد اکبری
بهزاد اکبری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره نویسنده

من بهزاد اکبری هستم، علاقه مند به سئو و بازاریابی دیجیتال

در حال حاضر مطالب وب سایت خشکشویی واش لین رو من می نویسم، امیدوارم که بتونم با مطالبی که قرار میدم، بخش کوچک از نیاز بازدید کنندگان رو برطرف کنم

اگر نظری دارید ممنون میشم در بخش نظرات با ما در میون بذارید

آخرین نوشته ها