ساعت کاری هر روز هفته از  9 الی  18 ،مناطق کاری 1تا8و22

راه های از بین بردن بوی بد لباس پس از شستشو

بوی بد لباس

بوی بد لباس خوشایند هیچکس نیست. گاهی شستشوی غیر اصولی و یا خشک نشدن کامل لباس باعث ایجاد بوی نامطبوع در الیاف پارچه میشود. با آمدن فصل زمستان و سرد شدن تدریجی هوا اکثر افراد لباس های زمستانیشان را از چمدان در می آورند و لباس های زمستانی که مدت ها استفاده نشده اند بوی نامطبوع و رطوبت را به خود می گیرند که اصلا خوشایند نیست. در اینجا واشلین به راه های از بین بردن بوی بد لباس میپردازد.

 

راه های پیشگیری از بوی نامطبوع لباس ها :

  • رسیدگی به موقع به لباس ها باعث جلوگیری از بوی نامطبوع میشود.
  • لباس ها  به مدت طولانی مرطوب و خیس باقی نمانند.
  • لباس های ورزشی که بوی عرق و نم دارند بلافاصله شسته شوند.
  • در صورتی که لباس های شسته شده را بلافاصله از ماشین لباسشویی خارج کرده و در هوای آزاد و آفتاب خشک کنید هرگز بوی ناخوشایند نمی گیرند.
  • لباس های شسته شده را بلافاصله از محفظه لباسشویی خارخ کنید تا بوی نم و رطوبت نگیرند
  •  برای شستشوی لباس ها به این ترتیب عمل کنید.

۱-سرکه سفید

در شستشوی لباس هایی که بوی ناخوشایندی دارند میتوانید از سرکه ی سفید استفاده کنید،به این صورت که هنگام شستشوی لباس در ماشین لباسشویی،مقداری سرکه سفید به آن اضافه کنید،سرکه سفید خواص گوناگونی دارد که میتوان در اینجا به خاصیت ضدعفونی کردن آن نیز اشاره کرد و مطمئن باشید آسیبی به لباس و الیاف پارچه نمیرساند .در نظر داشته باشید که دراین مواقع میتوانید از محلول های نرم کننده بازاری نیز برای برطرف کردن بوی بد لباس استفاده نمایید.استفاده از این محلول ها همچنین به شما در راحت تر اتو کردن لباس ها کمک میکند.

۲-قارچ و کپک

در صورتی که قارچ یا کپک زدگی روی لباستان مشاهده کردید هرچه زودتر اقدام به از بین بردن آن نمایید،توجه داشته باشید که این لباس ها را با لباس های دیگر در لباس شویی شستشو ندهید.برای شستشوی اینگونه لباس ها جهت از بین بردن کپک و قارچ روی آنها باید از آب داغ استفاده کنید.

۳-تهویه هوا

حتی الامکان سعی کنید لباس ها در فضای آزاد  زیر نور خورشید خشک کنید،زیرا خاصیت ضدعفونی دارد و به ضد عفونی کردن لباس مرطوب شما کمک میکند.

اما باید توجه داشت که اکثر خانواده ها آپارتمان نشین هستند و امکان استفاده از نور خورشید را ندارند.

چاره چیست؟

در این شرایط بهترین راه این است که لباس هارادر مکانی که امکان گردش هوا و تهویه وجود داشته باشد خشک کنید.در این شرایط دقت داشته باشید که لباس ها کاملا خشک شود هیچ نم و رطوبتی روی لباس باقی نماند زیرا در این شرایط اگر لباس را در فضای بسته مثل کمد قرار دهید بوی نامطبوع به خود میگیرد.اگر در محیط مرطوب زندگی میکنید میتوانید از حوله کاغذی یا دانه های قهوه بین لباس های تا کرده استفاده کنید.

 

 

واش لین
واش لین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره نویسنده

من بهزاد اکبری هستم، علاقه مند به سئو و بازاریابی دیجیتال

در حال حاضر مطالب وب سایت خشکشویی واش لین رو من می نویسم، امیدوارم که بتونم با مطالبی که قرار میدم، بخش کوچک از نیاز بازدید کنندگان رو برطرف کنم

اگر نظری دارید ممنون میشم در بخش نظرات با ما در میون بذارید

آخرین نوشته ها